onsdag 26 augusti 2009

Regn...

De kunde man ju räkna ut att när jag ska vara ute en heldag med uppgift att cykla till cykelbana (fram å tillbaka 3 gånger) med elever samt ha cykelkontroll så ska det självklart regna. Om det ändå kunde vara ett vanligt regn, men nej då, det var ju liksom så att just idag så kom det mest regn i hela Dalarna just i Falun, över mig. På lunchen fick jag linda in mig i ett lakan och hänga in alla kläder (inte linne, trosor å bh(fast det hade behövts de å)) i skolans torkskåp. Sen var de bara att bege sig ut igen i regnet en stund till innan dagen var avslutad. Så ni som klagar på lite regn...kom igen när ni blir blöt inpå bara kroppen trots regnställ. Ni som undrar om man inte borde ha regnkläder på sig en regnig utedag så kan jag faktiskt berätta att jo det bör man å jo jag hade fakt det. Så ,att jag lever nu har jag Jenny (som hade ett extra regnställ att låna mig efter att mitt inte höll för mer) å min kära åabpa( som hämtade å körde hem mig efter dagen) att tacka. Tack!


Borde jag inte...???


Jo, jag ska slänga mitt sk. regnställ, å köpa ett nytt. Tror ni banken godkänner lån för inköp av regnställ???




Fammah gaajhkh dovnesh !

1 kommentar:

  1. De värsta är att när de är sånt regn tror jag bara de är en galonoverall (hur de nu stavas) som kan hjälpa.. Eller kanske sånna där sviiindyra regnkläder. Skulle faktiskt vilja höra vad banken säger när man vill låna pengar för regnkläder. hehe. Hoppas du haft en varmkväll iaf:) Fammah!

    SvaraRadera