måndag 3 augusti 2009

Bok nr.9 i sommar

Sååå, ännu en bok avklarad. Tänk att det är så lätt och att läsa läxan jag har över sommaren ska vara så svårt. Fattar egentligen inte, fast kanske jag gör det ändå. Det är intressant med arbetslitteratur, fast det är ju inte så mkt förtrollande handling och texten är lite mer komplicerad, och när jag läser jobbrelaterade böcker så tänker jag mig alltid in i hur det fungerar i praktiken och så kan man göra å så gör vi å.... och då kan jag komma på mig själv att jag läst flera sidor samtidigt som jag tänker på ngt annat å så får jag gå tillbaka. Så det tar ju såååå mkt längre tid. Ja ja!



Mia Törnblom vart de nu: Boken Så dumt! är hennes själbiografi om sitt liv som drogberoende, men även som ett steg i varför man hamnar där man hamnar, varför man väljer att göra de saker som man gör och vilka vägar jag väljer som gör att jag hamnar där jag är. Varför jag gör saker fast men vet att det inte är bra för mig, om det så är droger, alkohol, sex, mat, pengar, tro mm. och vad det är som driver oss, är det vi själva eller andra och varför? och så det där med skillnaden mellan självförtroende och självkänsla. Har inte haft lust att läsa Mias andra böcker om självkänsla tidigare, nu bara måste jag. Boken har gett mig både insikt i andras och mitt egna liv, insikt i missbruk, medberoende och självinsikt. jag upplevde den intressant, gripande, olustig, fängslande och jobbig allt i en salig blandning, precis som livet i sig.


Värd att läsa?? Ja, absolut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar