tisdag 4 augusti 2009

Dagen idag

Tänkte ta mig till ateljén idag, men inte då. Fast det jag behöver ha med dit är redan packat i en korg så i morn ska det bli keramik och kakel för hela slanten. Däremot har jag varit riktigt duktig idag och kan gå till sängs som en nöjd och tillfredställd kvinna (eller nja, skulle kunna tänka mig att va totaly tillfredsställd, men det är bara att förtränga så man inte får nån sorts abstinens eller dillerium eller nått... bort,bort, bort hemska tanke).

Nöjd är jag iaf... Jag har nämligen pratat med en bokförläggare idag och kanske, kanske, kanske kan min dröm gå i uppfyllelse, men det är lång väg kvar, fast vem har bråttom, inte jag. Så nu söker jag efter bidrag eller stöd till att översätta mitt bokmanus, för förlaget vill ge ut min barnbok på sydsamiska först. Jag ger iaf inte upp, nu har processen börjat och jag känner mig hoppfull den här gången. Trägen vinner, heter det visst.

Efter samtal och några skickade mail så var det redan em, så det var ingen idé att åka till ateljén (var nog för uppspelt oxå) så jag brände allt glas som jag målat nu i 3 dagar, 3 ugnar blev det, och inte nog med det, jag fortsatte med att göra några akvarellkort oxå. Så ja, jag kan fakt säga att jag är tillfredsställd oxå, känns så i kroppen, en lugn, avslappnad, tillfreds känsla i hela kroppen. Ni vet man går med ett leende på läpparna och känner att det är det här som är lycka och det är så här jag vill må. Nöjd bara helt för mig själv, för det jag gjort för min egen skull och inte för att jag gjort ngt bra för nån annan. Så nöjd att jag kan säga till mig själv att "fy f.. va jag är bra!" ;-)

Fammah gaajhkh dovnesh,
önskar er alla en sån känsla inom er, vi behöver den för vår egen självkänsla.
Önska mig nu lycka till med allt vad framtiden har i sitt sköte, men framtiden är i morn och idag är jag nöjd med det den här dagen har burit med sig för mig.
Morgondagens ord blir:
_________________________________
5 augusti
Det är viktigt vad vi tänker.
Våra tankar blir våra känslor och
våra känslor blir våra handlingar.
Vad vill du tänka och känna idag?
Mia Törnblom " En härlig bok"
________________________________________________

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar