torsdag 6 augusti 2009

Dagens ord

Dagens ord var visst:
6 augusti
Öva idag på att bli bättre på att
ta hand om dig själv.
"Mia T"
Nog för att jag fakt har haft en lugn och själavårdande dag med sol å mys på stranden, fått lagad middag av min älskade dotter, tagit mig ett glas vin på balkongen och skapat i ro med själen. Men annars så borde jag fakt bli bättre på att ta hand om mig själv, tänker mest på hur jag ska kunna ta hand om mina barn, elever och räkningar. Få vardagen att gå ihop och att hinna med alla måsten. Min kropp förfaller, för att jag inte tar mig tid att träna, mitt hem förfaller för att jag bara hinner med det allra nödvändigaste, och när mitt hem inte är i form mår jag dåligt innombords vilket leder till att jag får dåligt samvete, blir på dåligt humör o.s.v. Allt blir en enda ond cirkel.
Jag borde sköta min kropp, hinna umgås mer med dom jag tycker om, skratta mer, njuta mer, få mer sex
(oj då där kom det igen, är lite understimulerad när det gäller den biten så just nu går det inte en mening utan att jag får in, med bitter ton, att jag får för lite sex. Det kanske fler tycker att de får, men när man med för lite menar noll, då är det...Ja,ja, ok, jag vet att man måste kanske gå utanför lägenheten om man ska få ligga, men jag har sett på TV att det kommer hem snygga rörmokare, snickare, brevbärare å erbjuder, eller nej va säger jag, tillbaka till mitt lite seriösare inlägg, fy på mig)
Jag måste alltså helt enkelt bli bättre på att ligga, nej jag menar ta hand om mig själv. Det borde säkert ni oxå...
Skärpning nu tjejer. Fammah!

2 kommentarer:

  1. vill man ha hem snickare o rörmokare måste man ha något i lägenheten som är trasigt, då måste man anmäla det till Kopparstaden och då kommer Göran hem till dig. Haha... ;D

    SvaraRadera
  2. Hahaha! Jo jag vet...jag är nog (som marika säger) tyvärr för kräsen oxå. Så man får väll skylla sig själv, eller så har jag inte kommit till den desperata punkten än ;-)

    SvaraRadera