lördag 8 augusti 2009

Äventyrsbad


Så har man gjort årets dopp i Mittoån, å det var tur för ingen sommar utan ett dopp i fallet, å utan sommar ingen semester å utan semester så kan man ju inte börja jobba igen och det är bara en dag kvar av min semester nu så det kan man säga var på tiden. Det finns inget badställe som fallet i Mittoån, det är som att dyka ner i hälsokällan och komma upp full av energi, friskhet och glädje och det kan man ju behöva med ett långt arbetsår framför sig. Det bäste med att slänga sig i fallet och ta sig upp, uppfriskad, vaken och fräsch på andra sidan ån är att man måste tillbaka oxå, så i igen och dubbelt dopp ger friskare kropp, eller nått liknande :-)


Så trots att dagen har varit full av uppdrag och projekt så känner jag mig full av energi och jag fattar egentligen inte hur jag hunnit allt jag hunnit, se här:



  • furkost på altanen med ny bok

  • sola och läsa

  • glasmålning

  • lättlunch i solskenet

  • dopp i Mittoån

  • kakeltillverkning i Malins ateljé

  • fika (smörstekta nyplockade kantareller på macka å 1 glas öl, mmmmm)

  • räk-, kräft- och surströmmingsskiva

  • umgänge med nya och gamla bekanta samt familj

  • konstvisning i boden

  • datastund


Inte illa för en dag i Mittådalen. Sov gott på er alla och FAMMAH

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar