torsdag 6 augusti 2009

Bok mål...

Alltså jag har inte lärt mig "Bokmål" men jag har kommit i mål med mitt sommarbokmål...10 st böcker. Läste färdigt bok nr. 10 för den här sommaren igår och eftersom det bör uppmärksammas så tänkte jag skriva om det här:


Boken: Brida
Författare: Paulo Coelho
Handling: Det handlar om en ung, irländsk, vacker kvinna som har en ovanlig gåva. Nyfiken och på jakt efter svar uppsöker hon en mästare i magi för att lära sig mer om denna gåvan. Hon vill oxå få kunskap i hur hon finner sin själs andra hälft. Med hjälp av av mästaren och en häxa lär hon sig mer om den magi som gått i arv och funnits i många generationer.
Jag är inte lika hänförd av den här boken som hans andra böcker, jag är lite besviken eller så är det så att man inte ska läsa hans böcker efter varandra utan eftertanke och paus. Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om den här boken helt enkelt, den lämnar en lite bitter eftersmak, kanske jag hade för höga förväntningar. Men att av sommarens 10 böcker underkänna en bok så tycker jag att jag ska vara helt nöjd med sommarens läsning. Nu väntar jobb och mindre skönlitterär läsning. Var dock tvungen att börja läsa en ny idag, var inte alls meningen, men vad gör man annars på stranden en solig het dag??? Ja inte vet jag iaf.
Fammah gaajhkh dovnesh

1 kommentar:

  1. Har läst 4-5 böcker av Paolo Coelho och är grymt imponerad av hans tankar. Däremot är han inte alltid så himla bra på att skriva. Har inte läst Brida ännu. Frugan har den på nattduksbordet just nu.

    SvaraRadera