onsdag 3 juni 2009

Skaparflöde

...ja, därav minimalt bloggande. Det är nämligen så att jag (som vanligt) insåg att jag var tvungen att sätta igång om jag skulle få till några studentpresenter. Som tur är så kommer ju fakt min skaparglöd när jag tvingas till det, så jag blir lika ilsken varje gång på mig själv att jag inte tvingar mig till att skapa oftare. Fast där är jag verkligen som min far. Han slöjdar oxå bara när det är på gränsen till att hinna, när det är presenter eller beställningar med tidsfrist. Ett annat dilemma när jag ska komma igång med mitt skapande är att jag alltid vill hitta på ngt nytt, jag har jättesvårt att göra lika saker, om det ändå är samma stil så måste jag ändå ändra, lägga till eller göra ngt nytt. Nu har jag tänkt och funderat på studentpresenter i flera veckor, men i helgen satte jag verkligen igång med nya idéer jag haft i tankarna ett tag, och det som är kul när jag sätter igång så föds alltid nya arbeten under arbetets gång, så nu har det blivit helt andra saker än det jag tänkt och gjort tidigare. Mina studenter får den första utgåvan av.... ja, det är nog så att nån av de tilltänkta mottagarna kan vara in här och läsa, så resultatet av årets upplaga av m.renhuvuds allster får ni ta del av efter all studentfirande.

Nu förstår ni vart min energi och min själ är för närvarande. Nu måste jag skapa klart så jag hinner till första studenten som är i Mora på fredag.

Fammah gaajhkh dovnesh, eatsam mov iehtseles maanah. Dijjieh bööremes.

1 kommentar: