måndag 8 juni 2009

Sånna här saker gör en tjidtjie stolt...
... känner på mig att innan han är hemma igen är jag mindre stolt.
_________________________
Det är ständigt en balansgång att vara förälder, att veta när det är läge att sätta gränser, att våga vara obekväm och att våga släppa taget. Man kan välja att säga att det bara är någon vecka kvar till myndighetsdagen eller att det är fakt någon vecka kvar till myndighetsdagen.
Som tur är så får jag oftare vara stolt, och oftast får jag höra att jag är omtyckt, det är den tröst jag har när jag måste vara en dum, knäpp, oförstående och tråkig surtjidtjie som inte förstår att man är bara ung en gång. Jag lovar jag både förstår o känner med er ungsomar. Tyvärr har jag nuförtiden jobbet som tjidtjie vilket inte bara innebär trevliga och stolta stunder, och jag vet att ni kommer förstå mig en vacker dag, och även då finns jag där för er och förstår er då oxå.
Älskar mina barn så det gör ont i mitt hjärta, och det är ibland så svårt att säga NEJ och att förstå att man inte står så högt i kurs. Men jag tror på det jag gör och vet att ni en dag kommer tacka mig för att jag vågade och det kanske även får er att våga vara obekväm. Fast jag kan ibland tycka att det är dåligt ob-tillägg på det här jobbet och jourschemat är "lite" orättvist, dårlig framförhållning och ingen avbytare. Nu ska jag sov lite så jag orkar med jouren denna natten, man har ju liksom jobb i morn oxå ;-) Alltså nattskift och ingen kompensation för det ;-)
Fammah gaajhkh dovnesh

1 kommentar: