lördag 27 juni 2009

Helg eller vardag?

Det är riktig semester när man känner att dagarna flyter ihop och man inte ser någon skillnad på om det är helg eller vardag. Idag har jag tänkt många gånger göra saker som man inte kan göra på en lördag. Ringt myndighetssamtal bl.a. så tillslut så insåg jag att det fakt är helg och eftersom jag var uppe relativt tidigt och tog itu med diverse hushållsarbeten så bestämde jag mig för att hälsa på en god vän som det var allt för länge sen jag hälsat på. Sen att sonen var hem för sin dagliga mat å dusch å undrade om jag inte kunde vara taxi till Borlänge bidrog oxå till beslutet.


Så sagt och gjort, jag skjutsade pojkarna åter till festligheterna på Peace & Love å besökte min kära goda vän Nena. Hon bor numer mitt i centrala Borlänge så vi satt där på balkongen och upplevde lite festivalliv även vi. Blev lite förskräckt dock av allt nerskräpande, på hennes innergård, som verkar ha blivit ett tillhåll för hungriga ungdomar, låg 25 pizzakartonger kvar när ungdomarna lämna innergården för att sen nån koncert (antar jag). Jag å N bestämde iaf att nästa år ska vi vara barnfri och gå på Peace & Love, sitta på hennes balkong å bara slänga ut pizzakartonger å annat skräp när vi ätit klart, då slipper vi ju ta reda på nån disk å får mer tid för festivalande. Så passa er för nästa år är vi där, å är nidär så ska ni se upp så ni inte får en pizzakartong i huvudet.


Var gott att få umgås med en saknad vän. Nu sitter jag å vänta på att lillpigan ska komma hem från sina äventyr.


Fammah gaajhkh dovnesh

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar