söndag 21 juni 2009

På tur i Tallin

Så var man hemma igen. Att resa och se nya platser, möta nya människor och uppleva nya saker är ngt som jag älskar. Är man öppen och intresserad av nya upplevelser och nya bekantskaper så kan man få uppleva vad som hellst fakt. Jag brukar aldrig bygga upp förväntningar eller planera för mycket inför en resa, jag försöker lämna öppet för spontana oväntade händelser, och det brukar alltid hända de man minst anar då. Har fyllt mitt hjärta med nya synintryck, känslor, tankar och smakupplevelser så nu är jag uppfylld ett tag och kan uppskatta och njuta än mer av den ledighet som är framför mig. Kan nu gå in i sommarledigheten med lugn, tillfredsställelse och en vilja av att låta tiden utvisa vad det har i sitt sköte.


Carpe diem !




Har:
  • åkt tåg, båt, taxi å buss
  • lärt känna ett HarleyDavidson gäng, skålat å dansat med dom
  • strosat i gamla stan i Tallin
  • ätit god mat
  • shoppat
  • blivit vän med ett par som bor i Tallin ( där jag ska få bo nästa gång jag ska dit)
  • träffat Tomten å hans fru
  • druckit champagne (riktig)
  • dansat med en Estländare
  • fått en puss
  • träffat en bekant i Gamla stan i Stockholm
  • druckit vin på uteservering


Ja man kan tro att jag varit borta mer än bara 3 dagar. Nu får ni lite bilder att njuta av.

Fammah





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar