fredag 5 juni 2009

Sjung om studentens lyckliga...

Att ta studenten är en upplevelse för livet. När man ser alla studenter en sån här dag så kommer minnena tillbaka och jag kan riktigt känna den känsla jag då hade. Lyckan, glädjen, stoltheten, frihetskänslan och ruset av den eufori som präglade den tiden. Idag var det inte bara nosatlgikänslan som präglade min dag, utan även stolthet och vemod.


Vemod över att en tid som jag följt dessa elever som idag tog slut, iaf tog slut som min roll som lärare och mentor.


Stolthet av att få haft dessa duktiga och ambitiösa elever samt att ha fått förtroendet att få vara deras lärare i så många år. Att få vara delaktig på en av deras största dagar i livet. Att få närvara och se deras glädje.


Jag vill tacka för att fått möjlighet att lära känna er och få vara delaktig i er ungdom, att ni har satt spår i mitt inre och min själ för evigt.




Sjung om studentens lyckliga dar, låtom oss fröjdas i ungdomen vår...

Om ni vill så finns fler bilder att se här:

1 kommentar: