söndag 7 juni 2009

Konsten att inte göra nått

Är det bara jag som får panik och inget gjort när jag får en hel dag till förfogande att göra vad jag vill? Jag fattar inte hur det kan vara så. Så fort jag får en dag ledig utan planerad verksamhet eller tider att passa så får jag inget gjort, å inte kan jag njuta av det heller, jag bara tänker på vad jag borde göra för att jag har tiden. Men som min kära kloka tjidtjie säger, man ska bara göra det man har lust med när man kan, å har man inte lust att göra ngt så ska man inte det heller. Det är nog en av mina utvecklingsområden. Att lägga mig i tid är oxå ett av mina utvecklingsområden. Ska jobba på det oxå. Nu är det iaf snart sommarlov. Ska bli så grymt skönt, ni anar inte. Hoppas min energi är tillbaka i morgon. Ska avsluta lite saemie, och gå och se mösspåtagningen på stan.


Fammah gaajhkh dovnesh

2 kommentarer:

  1. Ja du Madeleine....
    Det här har vi ju diskuterat många gånger...
    Jag tycker att AH har helt rätt i att man inte ska göra nå't om man inte har lust, för gör man det ändå bara för att man måste så tror jag inte man gör ett bra jobb...
    Så därför blev min rabarberchutney JÄTTEGOD när jag gjorde den igår kväll kl 23, för då hade lusten infunnit sig ;)
    Sambon är ju i Sthlm så jag gör som jag vill, när jag vill!!
    Ha en bra dag,
    Fammah /Sanna

    SvaraRadera
  2. Vet du, det finns väl inget skönare än när man intalat sej själv att Det gör INGENTING att man gör INGENTING. DÅ kopplar man av totalt, hade en sån dag igår. Bara var hela dagen, när dom små idéerna poppade upp så skrev jag dom på en lapp & några genomförde jag annars bara låg jag & såg på datorn, i en bok, på tv;n eller bakom ögonlocken, rastade hundar & köpte en kebabrulle istället för att laga nått trist. Idag är jag pigg igen & har hunnit massor före 12.
    Kram

    SvaraRadera