lördag 21 augusti 2010

Tomt...

De e lite tomt här...Nu är det jag å lillpigan kvar! Vi har det lugnt, men vi vet nog inte riktigt hur vi ska bära oss åt, för de e riktigt tomt å tyst. I kväll lyxa vi oss iaf med en pizza, å sen har pigan suttit å klinkat på keyboarden. Som jag älskar ljud å musik i hemmet, pojkens gitarrklinkande har bytts mot pigans pianoklinkande. Lätt jättefint.


Det kommer att ta ett tag innan vi vänjer oss med att vara själva. Fast man får försöka hitta fördelarna å de possitiva i allt... tex. mera utrymme, mer pengar, mindre stök, mindre tvätt, mer sova (ingen pojk som behöver hämtning om nätterna), ja ni ser fördelarna är många. Men det blir alltid värre framåt natten...när pigan lagt sig så är det inge mer.


Kom på mig själv igår kväll att undra vart pojken var å när han skulle komma hem. Så slog det mig att det inte var nå mer att invänta när pigan lagt sig. Det var en konstig å lite vemodig känsla. Saknar mina barn hos mig och de kommer alltid att saknas tills de är hos mig igen. Så är det nog att vara tjidtjie, de fattas en när de inte är nära. Tur jag har ngn kvar att pussa på när det känns för tomt.

1 kommentar:

  1. GUD vilken fin bild på er! Eahtsam dotnoem (säger man så? ;P)

    SvaraRadera