måndag 9 augusti 2010

Sommarläsning

Det blev inte fullt så mkt läsning den här sommaren som förra...men några han jag med iaf. Här kommer min litteraturlista från sommaren 2010.




Är det någon där? Marian Keyes
(Jätte bra läsning hur det kan kännas att förlora ngn som man älskat och som stått en mkt nära)

Afrodites Klinik för motvilliga älskanden Marika Cobbold Hjörne
(Rolig och underfundig med glimten i ögat)

Hundraåringen som klev ut ur fönstret och försvann Jonas Jonasson
(Rolig, speciell och helt galen, underlättar att ha sjuk humor )


En doft av apelsin Joanne Harris
(hur ens förflutna alltid kommer ikapp, en fin bok)

Is och vatten vatten och is Majgull Axelsson
(Seg, men var tvungen att veta hur de hela slutade)

Hej vacker I AnnHelen Laestadius
(Ungdomsboken för sommaren, samisk identitet, igenkännande och ett måste. Tycker att hon har lyckats igen. Äntligen ungdomslitteratur för-, av- och om samer)


Känns som jag glömt någon...började läsa en bok i början av sommaren...men den tog visst någon annan å läste å jag har inte fått tillbaka den än ;-)

1 kommentar:

  1. Tror att det är jag som ska känna mig skyldig...
    /Sanna

    SvaraRadera