tisdag 31 augusti 2010

Sista augusti

Tänk att det redan är slut på sommarmånaderna och att det redan är höstmånaden i morn!? Hur gick liksom det till kan man undra. Förstår ju att jag inte redan kan önska att det var sommarlov igen, så idag satt jag å önska att jag kunde gå i pension. Inte för att det är tråkigt på det jobb jag har, för måste jag nu jobba så har jag iaf det bästa man kan tänka sig (lite mer lön dock så skulle de vara toppen, hellst med tanke på den arbetstid man lägger ner). Nä, det är för att jag skulle vilja göra så mkt annat, som att vara hemma mer, måla mer, skapa mer, hinna umgås mer, resa mer, hinna läsa mer, röra på mig mer, sköta om hemmet mer och vila mer. Ja ni ser ju att detta inte går ihop med de timmar som finns på ett dygn. Man får bara hoppas man är frisk nog tills den dagen man får gå i pension på riktigt, fast då tar man väll ngt extrajobb så man ska klara hyran eller nått!


I kväll kom iaf min pojk. Så gott å se han, få krama han å samtala lite med han. Han har mest suttit på sitt rum förstås, men jag har saknat ljud och rörelse från hans rum, att han kommer ut lite då å då och undrar ngt eller bara ger en kram. För de e han bra på, att känna när hans tjidtjie behöver en kram eller två...


Han hade faktiskt med sig en påse ladtegh till mig oxå :D å, lite trollkorv. mmmm! Så fint att ens pojk har med sig lite till sin mor när han kommer på besök. För det är nog så det är nu, besök. En epok i vårt liv är till ända och en ny börjar. Jag är så glad att jag har de minnen å den närhet som jag har. Nu får jag iaf kramas några dagar innan han far igen. Kära pojk, trodde väll aldrig jag skulle sakna han så mkt, eller jo, de visste jag ju ;) Just ja! Sonen var ju nyklippt å fin när han kom... De roliga var att han gjort de med kökssaxen å trimmern själv framför spegeln...precis så de kan vara när man bor långt från frissor å redighet ;) och för er som inte tror på att det blev snygg så förstår jag att det krävs bildbevis....
-Min kärlek till denna pojk e enorm och evig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar