söndag 8 augusti 2010

Sista dagen av ledighet

Så var sista dagen av ledighet snart över... har en halvtimme kvar, sen är det arbetsdag. Har iaf nyttjat dagen till fullo och har hunnit riktigt mkt tycker jag. Så hur var min sista dag då?!?

Inledde dagen med en rejäl sovmorron, lyssnade på ljudboken jag just för tillfället lyssnar på och sen gick jag upp för frukost (slängde i en tvätt oxå för att känna mig lite duktig) Sen for jag, pigan och hennes vän från västerås med min kära åabpa och familj till Falu gruva (det var på tiden kan man tycka efter 6 år i Falun, ja vet, sjukt länge jag bott här, men de får vi dryfta en annan gång). Falu gruva var mkt mäktigare än jag någonsin föreställt mig, klart värt ett besök.




Gruvbesökare på väg ner i gruvan.

Stora stöten.

64 meter under jord. Fantastiskt, svindlande och coolt.


Sen blev det fika vid gruvans café, supermysigt, supergod fika och verkligen sommmar å trädgårdskänsla. Sommarens vinnare av cafébesök.
Fika mys i somrig trädgårdsmiljö och trevliga människor.
Efter det hem och slappa på balkongen en stund med en bra bok, och sen lade jag mig å vila en stund (somnade asgott). Pigans vän for hem och efter min sovstund blev det god middag och ett glas vin (man lär ju njuta in i det sista). På kvällningen tog jag och dotra en promenad och hyrde en film, och nu har vi suttit å myst i soffan till "Bröllopsfotografen" en bra film tycker jag. Både söt, fin och tragikomisk film, absolut sevärd.
Japp de var min dag de...nu ska jag lägga mig så jag orkar upp i morn, ska nog läsa lite innan jag släcker å försöker få till nån sömn.
De gäller att njuta av dagen och livet...annars kan de lätt bli trist...
Föresten..mina fiskar har ynglat av sig, första ynglet i mitt akvarium...(bara en som överlevt, men den ska jag vakta med mitt liv) Ha de!
Fammah gaajhkh dovnesh!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar