tisdag 6 december 2011

6:de goeve / 6 december

Kära BLOGGKALENDER!

Sista utvecklingssamtalet avslutat. Varför så sent kanske ni undrar. Jo, för att det är så trevligt att jag vill dra ut på det. Å fakt så skulle det nog kunna vara så. I samma stund som jag skrev det så kom jag på att undra på varför dessa utvecklingssamtal ska ses som jobbiga och slitsamma. I år har de fakt varit riktigt bra samtal. Kanske för att man börjar få klämm på vad det är man ska focusera på och för att jag nu mer inte ser det som hemskt att behöva komma med uppmaningar och ifrågasätta studietiknik, arbetsbelastning och ansvar...eller så är det bara så att jag varit för trött i år för att orka vara ngn annan är mig själv och focusserat på eleven och det som är viktigt utan att linda in det i en massa ord. Hm! Vet inte men i år tycker jag det har varit bra samtal och det är iaf skönt att de är avklarade. Nu är det bara att ta itu med betygssamtal och betyg. Fick föresten en present efter utvecklingssamtalet. Första gången någonsin, och vad glad och förvånad jag blev.



Dagens att tänka på:
Det är viktigt att prioritera och avsätta tid till det som är viktigt i våra liv.

Dagens att göra:
Bjud en vän på en kopp te och lyssna på vad den har att säga.

fammah!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar