onsdag 14 december 2011

14:de goeve / 14:de december

Idag har vi övat inför julshow på skolan. Vilka fantastiska elever vi har. Själklart så fick de mig att gråta (som vanligt) men en extra tår föll på min kind när min systerdotter stod på scenen. Å då var det endå bara rep. I morn har vi genrep och på kvällen så smäller det.

Annars är det mest betygsgrubbel. Fy vad svårt det är med de nya betygen. Pust! Var så slut när jag kom hem idag så jag tvärsomna på soffan (trots att det satt två tonåringar bredvid mig pratandes) Sov över 1 timme. Så nu kan man tro att jag är superpigg. Men det känns fakt som jag inte sovit alls. Måste tyvärr måla klart lite flaskor till söndagens julmarknad i Mittådalen, och få klart de där förbenade betygen. Är iaf klar med slöjdbetygen och samiskan. Bara bild kvar.

Har fakt hunnit med att få klart med en namnsdagspresent till storpigan min idag och en julklapp till älsklingen. Det går frammåt. Tänkte fakt ha lite namnsdags och välkommenhem fest nästa onsdag. För då kommer nämligen min älskade unge hem från Tyskland. Hem till sin längtande mor.

Nu till dagens att göra:
 Ta dig en eftermiddagslur när du kommer hem från jobbet. Bara för att det är skönt helt enkelt.
Dagens att tänka på:
Vad du än gör så gör det helhjärtat. (tex om du tar en eftermiddagslur ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar