måndag 12 december 2011

12:de goeve / 12:de december

Idag om ett år är sista chansen om jag ska få gifta mig igen. ;) Det sa jag för några år sedan att om jag ska gifta mig någonsin igen så blir det 121212 kl.12.12
Men oj vad dagarna går och tiden försvinner. Hehe, så jag förblir nog ogift, tur jag varit gift iaf så är det inget som jag behöver sträva efter. Jag dör iaf inte ogift. Eller som en del sagt åt mig när jag beklagat mig lite...du har ju iaf varit gift. Och! Är det en merit eller är man bara fokuserad på att man misslyckades. Nej! Jag ser det som att jag iaf fick ha världens roligaste fest och jag fick ju 3 världens bästa barn samt ett underbart bonusbarn. Det är ingen erfarenhet jag skulle vilja vara utan. Däremot så är en skiljsmässa ngt som jag gott kunde varit utan. Fy vilken plågsam erfarenhet, men förstår idag att den var ack så nödvändig för att jag skulle hamna där jag är idag. Nödvändig men plågsam. Är faktiskt glad att jag överlevde när jag tänker efter. En sak som gjorde att jag överlevde var att jag började skriva. Jag skrev och skrev och skrev. Det och mina underbara ungar. Vissa dagar kom jag inte ens ur sängen och vissa dagar var jag fyskiskt närvarande men jag vet inte om jag var så närvarande under en lång tid. Det var som att sluta andas, att sluta leva, som att jorden under en ryckts undan och man svävade i ett ingemansland där man skulle hitta en ny väg som man skulle gå, utan kompass och karta.
Så jag är otroligt glad idag att jag är där jag är, och jag är glad att jag lever det liv jag lever idag.

Dagens att göra:
Köp en present till någon du tycker om.
Dagens att tänka på:
Motgångar kan vara trappsteg till framgång.
                                                     Mia Törnblom "En härlig bok"


Just ja! Jag hade ju lovat en liten önskelista.

Önska inte så mkt i år. Att vara frisk, en vikarie till våren så jag får min tjänstledighet och:

Dessa Kero skor stl. 39.

Ngt smycke av Efva Attling
Digital fotoram



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar