lördag 6 februari 2010

Lugn dag!

Dagen idag har varit lugn, men har hunnit en hel del samtidigt som jag tagit det lugnt. Det kanske blir så när man kliver upp tidigt. Kanske inte det bästa sättet att fira Samiska nationaldagen på... men har läst lite i häftet jag håller på att illustrera, så lite samiska har jag iaf fått i mig. Sen har jag faktiskt försökt få med mig något sällskap ut på nationaldagsfirande...men nu har jag kontaktat alla vänner jag har här i Falun (3 st) och alla var upptagna i andra planer, åabpa sjuk och barnen borta...så jag får fira för mig själv i kväll. Tur jag var på en så trevlig tillställning igår så jag får leva på det ;-)

Tänkte på vad lite som behövs för att pigga upp tillvaron och vardagen en smula. Den här veckan har jag piggat upp mitt tråkiga hem lite....det har blivit en ny matta i hallen, så den ser jag varenda gång jag ska ta mig från ett rum till ett annat och direkt när jag kommer hem innanför dörren. Mkt uppiggande och upplyftande.




Sen har jag köpt en ny radio till köket..och musik är väll det mest rofyllda och uppiggande man kan ha. Det var oxå på tiden då den gamla var en jultidningsgåva till nån av barnen för många många år sedan. Volymknappen funkade bara om man slog på den och sedan vred väldigt försiktigt...ibland var den på högsta volym fast knappen var nedskrivad i botten...och ljudet var ....ja hemskt helt enkelt.

Så nu springer jag över min nya matta mellan TV-rummet och köket och diggar musik samtidigt som jag diskar eller sorterar tvätt. Tänk va lite som kan göra så mkt.

Grattis alla på samedagen...Laahkoe biejjine & fammah !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar