tisdag 9 februari 2010

Fortsätt simma...

Ibland kan jag fundera över min sons kommentar över mitt val av yrke...


-Hur tänkte du?


Aldrig ledig, halvdan lön, förstörd röst, hörselskador och stökiga elever. Ja det är då för väl att man har bra kollegor, jullov, påsklov och sommarlov!?! Just nu är allt kaos och arbetsveckan är enorm med arbeten fram till småtimmarna varje dag. Jobbar mellan 10-12 timmar varje dag och inte får man kompensation för övertid eller extra lön för mödan... Ja ja, nu har jag fått gnälla av mig lite...är det nån som förstår att jag har haft en usel dag idag, med gråten och andan i halsen har jag knappt fått allt att gå ihop idag...men nu är den snart slut...ska bara...





Säger som Doris -Fortsätt simma...fortsätt simma...

1 kommentar:

  1. Sen tror jag mig veta att ni har tacksamma föräldrar oxå ;-)
    Puss

    SvaraRadera