lördag 27 februari 2010

Konstnärshelg

Idag är det skapande på hög nivå...det är glas, ljuslyktor, ramar, stenar, porslin och keramik över hela lägenheten och på golvet i vardagsrummer ligger systersonen och tecknar för han har oxå kommit på att han ska sälja teckningar på Lopme Naestie. Han har fakt frågat om han kan få dela bord med mig... så dealet just nu är att han ska hjälpa mig att stå och sälja mot att han får ha några teckningar med mig. Å så ska jag säga, om han inte är där (för han måste ju gå och träna inför lassokastningen ibland) att det är han som tecknat och inte jag. Bra deal tycker jag. Å det bästa, att jag haft en konstnärskompis hela dan...han har varit här snart 5 timmar...snacka om tålamod...å det har vi tillsammans konstaterat att man behöver ha om man ska vara konstnär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar