lördag 20 november 2010

Var på en inspirerande och bra föreläsning igår. Alexandra Pascaliduo var moderator och höll i föreläsningen. Säger bara vilken tjej. Vilken utstrålning och energi. Kan bara hålla med henne i att "språk är nyckeln till framgång, hela mänsklighetens existens bygger på språk och kommunikation. " mitt språks gränser är min världs gränser" citat från filosofen Wittgenstein . Det är verkligen att tänka på. Å tänk vad språkförbistringar kan ställa till det. Både kul å förödande. Samt hur mkt av språket som ligger i kulturen. Tänk bara i hur vi diskuterar med varandra...

Nu måste jag avluta här för jag å pigan som äntligen kommit hem från stora staden ska på loppis och shoppa ramar som vi sen ska måla. Kul projekt! Sen ska jag jobba lite med att kolla in 9:ornas montrar på stan med Framtidspiloterna. Ha en bra dag. Fammah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar