fredag 5 november 2010

Lite tankar...

Detta läste jag någonstans och kan bara hålla med och skickadet vidare.

Livet är för kort för att slarvas bort.
Älska de människor som behandlar dig väl. Välj bort de som inte gör det.
Tro på att det finns en orsak till allt som sker.
Om du får en chans till, så grip tag i den med båda händerna.
Om det ändrar ditt liv, så låt det ske!
Ingen har sagt............att livet ska vara lätt!

Man får inte slarva bort livet, men jag tror att man inte kanske behöver göra stora saker hela tiden. Det är i det lilla som livet utspeglar sig, de små stunderna som är livet. Så våga ta vara på de små tingen och våga gör ingenting, för det är sär vi kommer på de stora tror jag. Man ska oxå älska och uppskatta de människor som behandlar en väl. Inte ta dom för givet, de är de som får oss att orka med de männsikor som inte behandlar oss väl. Men de kanske har sin orsak, eller sina trauman eller sin osäkerhet. Jag tror oxå att vi inte ska ge upp så lätt, att vi ska försöka ha en förståelse för de som inte behandlar oss väl. Vi bör kunna förlåta, men vi ska inte hänga upp vårt liv på de som inte ger oss kärlek, men de kan ge oss kunskap om andras tankar och andras liv. Om du får en chans så ta den, men våga även att släppa den om inte hela hjärtat är med. Vi får andra chanser, och tillslut kanske vi ser meningen med våra beslut. Följ ditt hjärta och våga tro på dig själv och dina beslut. Det som är rätt för någon annan behöver inte vara rätt för dig. Och...nej livet är inte alltid lätt, men det kan vara otroligt härligt, och utan det svåra så kanske vi inte ser det lätta och det som är bra. Ha en bra dag. Jag ska vila i mig själv och våga tro på att mina beslut är rätt för mig. Det jag gör ska jag göra för mig å inte för vad jag tror att andra vill att jag ska göra. Det måste bli mitt nya mantra, så jag själv handlar som jag lär tillslut ;-)



Fammah!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar