onsdag 2 september 2009

Dagens...

Snabbrapport från Svea rike, Dalarna, Falun, hälsinggården... Nu är pigan anmäld till konfirmationslägret nästa år. Anmälde henne igår (det var första dan det gick att anmäla) idag var det endast 3-5 platser kvar, det borde innebära att hon får va me. Man har då gjort vad man kunnat, nu är det bara att vänta på brev och bekräftelse... Idag hade jag även min första saemielektion för terminen, nu är vi igång igen. Idag var det sång och repetion på schemat. Har även skrivti på för undervisning för Mora kommun, så nu är även det klart. Stationen för morgondagens utomhusverksamhet är förberedd å sonens matlåda står redo i kylen. Så nu vet du de pigan.





Sen en sorglig sak, och mina tankar går till släkten i Vemhån. Min mormors systers man dog idag efter lång och svår sjukdom. Sänder mina varmaste tankar till Siri. men nu får han frid å ro, det blir alltid svårast för dom som är kvar. Ska åka och hälsa på min kära mor å far i helgen, det blir skönt att träffa dom, aehtjie har varit bortrest och tjidtjie vill ha sitt kakel ;-) Sen så tänker man alltid lite extra mkt på sina nära och kära när något sånt här händer, man vill liksom kolla att de finns kvar och visa att man uppskattar dem.

En sommarkväll me mor & far.

Fammah gaajhkh dovnesh

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar