fredag 11 september 2009

Älskar Fredag <3

Jag älskar fredagar när jag vaknar tidigt och är pigg, när jag inte behöver åka någonstans, får gå i mysbyxor och när solen skiner. Just den här fredagen är precis en sån fredag. Sitter här vid köksbordet med en kopp dunderte (för min förkylning, som nu faktiskt verkat vara riktigt på tillbakagång, får tacka Marja för kuren), sonen har åkt på sitt jobb och pigan har precis gått till skolan. Har en hel del att göra, ett hem och jobbet förfaller om man är sjuk några dar, men när man sitter här och är pigg för första gången på länge så käns det bara kul att få ta itu med lite. Man uppskattar så mkt mer när man legat sjuk, som att orka laga mat, jobba, kliva upp m.m.
Idag blir det; städa, boka tvättid, baka en paj, lite jobb å planering inför nästa vecka och på em ska jag å pigan på kupolen, det är PANDURO som gäller.

Ooooo! Nu blev jag visst bjuden på frukost hos åabpa; jag sa ju att jag älskar fredagar.

Kom ihåg, njut av dagen idag, vi vet aldrig vad morgondagen ger.

Fammah gaajhkh dovnesh

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar