onsdag 29 december 2010

Hemma igen

Så var semestern i Tyskland över och vi var hemma igen. I år fick jag allt jag önskade i julklapp, att få vara tillsammans med mina barn. Älskar mina ungar så det gör ont, å de märks av att de ibland tycker att deras tjidtjie är lite dryg, hellst tillsammans dygnet runt i en vecka. Kan liksom inte sluta krama och ta på mina barn och ibland måste jag nypa mig själv för att verkligen fatta att det är sant, att just jag har så fina barn, att de är allt man kan önska sig och att de finns å lever. Detta resulterade dock i att Angelica ordnade barnvakt åt sin mor en kväll och tog sina syskon och drog ut på Frankfurt för en helkväll. Är troligen ett tecken på att barna blivit vuxna. Fast sluta pussa å krama dom, de kommer jag iaf aldrig, de får de fakt stå ut med ;-)

Det gick iaf ingen nöd på mig, måste erkänna att jag var nöjd själv av att få ta de riktigt lugnt å bara sitta hemma och läsa å spela lite spel. Har ju varit en tuff höst arbetsmässigt, så jag är minst sagt ganska slut i både kropp och själ.

Nu är vi iaf hemma igen, eller lillpigan har redan dragit vidare, hon ska fira in det nya året i Storsätern. Sonen ligger på soffan å sover, han slängde in väskan, lånade bilen å drog till kompisar direkt å kom inte hem förän någon gång i morse..han hade nog oxå fått nog av familjelivet ;-)

Fast ett tips har jag, vill ni vara säkra på att ha barnen hos er på jul så bjud dom på en resa. De har de svårt att motstå, alltså en vinn-vinn sittuation...Alla vinner på det.

Nu ska jag packa upp lite och röja upp i min lägenhet. Man brukar ju säga borta bra men... fast jag har haft det riktigt bra, så nu måste jag nog fundera på nästa resa...Portugal tror jag minsan det kan bli ;-)

Fammah alla å ha nu fina mellandagar och njut av det sista dagarna på 2010.


Ett sent men hjärtligt GOD JUL / BUERIE JÅVLE från fam Renhuvud

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar