fredag 17 december 2010

Håll huvudet högt!

Man kan bara förlora å hålla huvudet högt! Jag har den här hösten/vintern följt ett program seriöst. Det är "Så mycket bättre". Jag vet inte varför jag bara älskar det programmet, men jag sitter där och ler varje program med tårar i ögonen, å när man både ler och gråter så är det fullkommligt tror jag. Nu är programserien slut, men som tur är har de lagt ut alla middagarna i sin helhet med alla samtal och tänkvärda ord så nu är det som en julkalender för mig att varje dag få öppna två nya program på Tv4play. Att dessa människor delar med sig så av sina tankar, erfareheter och händelser ur sina liv är otroligt tycker jag. Verkligen ett måbra program. Så nu är det en av mina största önskningar att jag får den skivan av tomten. En TV kan jag glömma, ny bil oxå, och en trevlig, bra och snygg karl är väll bara att se i stjärnorna efter, inte kan man önska sig en snygg kropp heller. Fast för mig duger de faktiskt bra med en trevlig jul, mina goa barn och en skiva med härlig musik på, då blir jag fakt nöjd.

I juletider är det lätt att ge upp och se allt som gått illa, att sakna de eller det som försvunnit på olika sätt från ens liv. Man ser det tunga, det ensamma och det dåliga, och det är lättare att se vad man misslyckats med ist för det som lyckats. Det är ok att känna sorg, ensamhet, misslyckande och otur, men som Plura skrivit så är det bara att förlora och hålla huvudet högt. Gör upp med det gamla för att få plats med framtiden, sörj de och det du saknar men glädjs åt dem å det du har. Man kan bara förlora å hålla huvudet högt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar