fredag 10 september 2010

Jag har tur

Jag måste säga att jag är lyckligt lottad ändå. Ibland kan man tycka att livet är orättvist, att ekonomin är usel och att ingen karl tittar åt ens håll. Men idag har jag blivit påmind om att jag har en sån otrolig tur. Det är inte alla som har barn som vill umgås med sina föräldrar frivilligt. Idag när jag ringde hem efter jobbet så skulle jag höra med ungdomarna om det var ok om dom ordnade mat själva och om jag kunde gå ut och äta med en arbetskollega. Det var ju ok för dom, men det som var roligt var att sonen fråga om jag ville häng med dom på bowling. Så några timmar senare var det jag (snart 42år) 4 killar (runt 20år ) och pigan som for å spela bowling. As kul! (hellst eftersom mitt lag vann oxå, mitt lag var sonen jag och Abbe).

Cyklade sen hem, duschade och sen var det umgänge igen för hela slanten. Jag och 3 av ungdomarna spelade kort resten av kvällen.


Å sen ska ni höra, dom är inte bara trevliga och roliga att umgås med, de är otroligt snälla oxå. Grabbarna från Härjedalen undrade om jag ville ha lite kantareller oxå! Jag trodde först de skämtade, men de visade sig att de var allvarliga och hade med svamp som jag kunde få...å vem vill inte ha svamp, jag vill då ha iaf. Å inte var de lite heller, å vet ni!!!! De var rensade! och jag fick allt. Jag säger bara...dagens ungdom! Dom är helt fantastiska. Å dom vill umgås med mig. Ja, jag känner att jag har det bra. Skönt att ha huset fullt, jag älskar att ha ungdomar i huset, både jag och lägenheten lever upp och vem vill inte mkt hellre umgås, bowla och spela kort än ngt annat. Jag kommer att somna med ett leénde på läpparna i natt, Tack ungdomar för en mkt trevlig kväll, och tack för att ni vill ha med en gamling som jag.
I morn ska då jag bjuda på kantarellomelett till lunch.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar