lördag 5 december 2009

Friidrottsdag på Lugnet



Idag var det friidrott på schemat...jag å åabpa (trogen publik) mötte en inte allt för optimistisk piga, som vid inkastningen av kula inte tyckte det gick så himla bra...tjidtjie man är försöker man peppa, men blev bortkörd och hänvisad bort från kastområdet. Som tjidtjie får man nöja sig om man får fota, bära kläder och hålla tummarna, det är liksom en idrottsmammas roll. Nu var det så att hon idag fick tävla i klassen flickor 17, så inte ens jag hade för stora förväntningar. De första 5 kasten var sådär, och jag såg pigans frusration över att inte få till "rätta knycken". Men så i sista kastet fick hon till ett kast som jag såg även på håll, hur nöjd hon var, och även tränaren.
Segerkastet.
Vi trodde väll båda att det iaf var ett kast som hon själv kunde vara nöjd med, men döm om förvåning (för oss båda) när hon en stund senare blev uppropad till prisutdelning.


Ja, pigan fick för första gången i friidrottssammanhang kliva upp på pallen, i friidrott är det endast det 3 första som får komma till priscermonin. 3:a i kula, flickor 17 år. Stolt som en tupp är då jag.
Prisutdelning.
Grattis lillpigan min.

1 kommentar:

  1. jag vet inte om det är för att jag är galet trött efter en fotbollscup helg.
    men jag grät just en skvätt av stolthet:P
    hälsa grattis till aajkohken min!
    fammah J

    SvaraRadera