tisdag 29 december 2009

Brrrr!!!

Kylan envisas med att hålla sig kvar...nu är den nere på 30 -, så jag har fått flyttat in i lägenheten med resten av familjen. Det är nu 2 personer i huset med 4 rum och kök och vi är 7 pers i en 1:a. Ska höra med min systerson (8 år) som är grym på matte, hur den mattematiken går ihop. Fixar vi de här nån dag till så är vi alla värda en tapperhetsmedalj av ädlaste vallör.
Vi försöker hålla modet uppe med att äta, dricka och hitta på olika lekar å företeelser. Än så länge verkar de funka...
Hela galna gänget samlat :-)

Igår lekte vi julklappsleken efter en toppenmiddag bestående av renhjärtstoast till förrätt och sen ungsbakad renrostbiff med potatis, grönsaker och parmasangräddsås mmmmm!

Ikväll har vi varit till Vemdalsskalet på Hildings Krog med släkten från Vemhån och avnjutit en otroligt god middag med förrätter, varmrätter och efterrätter av olika slag. Själv så tog jag kantarellsoppa med bröd, sen Piggvar med mos och svamp (såååååå underbar) å jag avslutade med en irichcoffey, till middagen drack jag vitt vin. Å vilken service sen! Hildings Krog är en restaurang som är värd att besöka. Förstklassig, 5 stjärnig och det godaste jag ätit på restaurang. Sen att man skrattar så man har ont i magen när man umgås med det här gänget gör ju inte saken ett dugg sämre...fast vet inte om övriga gäster (hellst de som stirrade) tyckte vi var så roliga. men vem bryr sig??? Inte då jag.


Släkten är värst.
Min älskade dotter är hemma :-)

Fammah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar