måndag 20 februari 2012

Ny teknik, nya uttryck.

Det har hänt ngt. Jag har fått tillbaka min skaparlust och mitt skapande vill nu bara ut ur mitt inre och allt annat vill jag lägga åt sidan och bara ägna mig åt att måla och skapa. Här blev resultatet av ett tygtryck utifrån en skiss och målning för länge sedan till en väggmålning.


Jag känner att min kreativitet får utrymme nu, och jag inser hur mkt jag saknat det. Nu gäller det bara att ta vara på allt och ge sig själv tid till det.
Idag har jag varit på en skola i Orsa och när jag besökte en klass så höred jag en viskning i klassen av en flicka som sa till sin kompis:
- Hon ser ju helt vanlig ut!
Jag känner att det arbete jag nu gör, gör skillnad och att det är det här som är min uppgift just nu. Samtidigt hinner jag med att uttrycka mig när jag har ork på helger och kvällar.
Har t.om hunnit hem till Falun idag och haft en lektion samiska, umgåtts en liten stund med pigan, tagit en promenad och sen varit ut på restaurang och ätit med några tjejkompisar. Å jag känner mig inte ens trött, utan bara full av energi och lust.
Trodde faktiskt jag var slut som konstnär och människa.

Fammah!

1 kommentar:

  1. Att du inte har lärt dig ännu att du funkar sådär. Så har du värsta dippen och tycker allt är dumt och att du inte kan måla eller något. och plötsligt är du igång igen värre än någonsin! ;) Du är fett bra och det du håller på med gör mig stolt. tjf älskade tjidtjie

    SvaraRadera