tisdag 7 februari 2012

Ännu en dag i en sames handelsresandes liv

Idag var det mellanstadiet och södra/kvarnbergsskolan på schemat. Fina elever med stort engagemang och stort intresse. Fina och mkt hjälpsamma lärare oxå. Mkt kul det här och roligt med nya möten och nya platser. Jag är min vän V evigt tacksam för julklappen som har en navigator app som jag kan använda nu när jag ska resa landskap och rike runt. Det har aldrig varit ett problem för mig att resa, det är min oro att hitta som varit min rädsla och mitt hinder flera gånger. Så en av utmaningarna i detta projekt är att hitta överallt. Men nu har det blivit en rädsla mindre och en möjlighet mer ist.

I morn bär det av till Avesta, eller rättare sagt sjöviks folkhögskola. Ska bli ett otroligt intressant besök. Börjar med lunchträff med min kontakt där på skolan.
Foto: Lena Lönnqvist

Nu sova så jag orkar köra och föreläsa med energi och inlevelse, det tar med på energin än jag trodde det här.
Tur jag har min åabpa som tar mig ut på promenader varje kväll.

Buerie jijje jih fammah!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar