onsdag 8 februari 2012

Dagen idag

Började dagen med ett möte med min samiska chef.
Sen for jag och skrev på kontraktet till en ny lägenhet (så nu är det officiellt) 1maj flyttar jag till manhemsvägen 30.

Sen bar det av till Sjöviks folkhögskola, där jag efter kontroll av teknik och utrustning, blev bjuden på en jättegod lunch med ett enormt salladsbord.
Sen var det föreläsning på ca 1,5 tim och gissa om jag började skaka lite 5 min innan det var dags och det bara fortsatte att strömma in folk till en redan full sal. Mellan 150 - 200 pers var det som kom för att lyssna på mig. Min kontakt sa att han tyckte att stämmningen var magisk. Jag hoppas att jag snart kan ta in all stämning och inte vara nervös så jag kan ta till mig det.
Det gick iaf bra och jag fick enorma applåder och många som ville stanna och prata efteråt.

Sen fick jag en rundtur på skolan och gissa om jag skulle vilja vara elev där på textillinjen. Vilken slöjdsal och vilken ateljé.

Nu måste jag sova. I morn är det mellanstadiet på gruvrisskolan som ska få mitt besök. Väskan packad och bildspelet lite förfinat.

Just ja, måste ju nämna att när jag kom hem (helt slut) försökte jag få stöd av min piga till att inte behöva åka och träna. Vilken plåga hon är, ingen förståelse för varken ålder eller ork. Ähh! åk du sa hon med ett leende. Å en god mor som jag är så gjorde jag som hon sa, och åkte på Zumba.

Får jag sova nu??????

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar