lördag 10 september 2011

Temastart

I torsdags hade vi på skolan terminens temastart...jag skulle föreställa en som kom från Danmark. Temat heter "Världens resa".

Kommentarer från eleverna var...
Titta där står jultomten!

Inte alltid man lyckas, men kolla in naglarna som jag målat dagen till ära...har tomten målade naglar kanske, möjligen tomtens fru då kanske. När de såg att jag stod å byggde lego så var det ändå någon smart unge som kopplade de till Danmark och legoland iaf. Kan ju kanske tillägga att min "danska" var bedrövlig och liknade mer en blandning mellan tyska och norska vilket flera elever påpekade. Men måste man liksom kunna prata danska om man kommer från Danmark. Mina föräldrar kanske kom från Tyskland och Norge. Kan alla som bor i Sverige prata svenska kanske??? Framkallade både de ena och det andra, som sarkasm, skratt och mobbing. Men vad gör man inte för sitt jobb!?

fammah



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar