torsdag 22 september 2011

Hektisk vecka

Ja de verkar vara så de ska vara. Den här veckan har jag jobbat från 7.30 till 01.00 varje dag, med paus för hemresa, mat och lite träning på em/ kvällning. Håller nämligen på med första omgången faktalektioner med inläsning av världsdelar och fakta och sen planeringar, powerpointpresentationer och materialfix. Men det börjar sätta sina spår. I kväll skulle jag hämta pigan efter dansen, som vanligt (varje gång nämligen) så var jag tvungen att skicka ett sms om när det var. Glad i hågen att jag hann gå en promenad med åabpa så skyndade jag mig till ica maxi för att hinna handla innan hämtning så jag skickade ett hurtigt sms med: "åker på maxi nu kom dit" Skyndade mig att handla inför morgondagens faktalektion, betalade och gick ut... då fick jag plötsligt en underlig känsla av att något var fel. Hmmm, var det verkligen 20 i 9 som jag skulle hämta. Sliter upp mobilen och kollar smsét... å nej...21.40. Alltså har jag åkt 1 hel timme för tidigt... sätter mig i bilen å känner mig lite dum, just i denna stund känns det som jag glömt ngt mer...ser mig om i bilen och börjar fundera på vart varorna som jag just varit in å köpt är. Å nej igen! Jag har gått in, tagit varor, betalat och gått ut. Varorna låg kvar på bandet, gissa om kassören (mkt snygg föresten) skrattade gott när jag kom in å sa att jag ångrade mig å ville ha med mig varorna hem oxå. Sen var de bara att åka hem å vänta en timma innan jag åkte samma väg igen å denna gången fick jag även med mig pigan... Inte undra på att ungarna köpte mig en spabehandling med avkoppling i födelsedagspresent, bör nog utnyttja den mkt snart.


Se så glad jag blev.
tjf

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar