tisdag 6 september 2011

Sommarläsning

En sak jag verkligen gjort i sommar är läst. Ja, jag brukar ju läsa på mina lov och till min egna förvåning så har det varit däckarsommar i år. Har nämligen plöjt igenom nästan alla Mari Jungstedts böcker. Bara det att jag fått upp ögonen för deckargenren. Glädjen att få försvinna in i något som tar tankarna från vadag och lugn. Lite onyttig spänning i sommarvärmen har gett mig ett lugn och en ro i sommar som var nödvändigt för min stressade själ. Tycker om Mari Jungstedts böcker för att de även får en att lära känna personerna bakom jobben och mysterierna. Man får följa Knutas, Karin, Johan och alla andra som återkommer i böckerna. Har oxå blivit lite sugen på att åka till Gottland och se platserna på riktigt, kanske nästa sommars resemål?! Håller just nu på med Den döende dandyn och sen har jag bara 1 bok kvar så har jag tagit mig igenom hennes deckarserie och väntar med spänning på nästa, och på TV-serien, som faktiskt är på G, såklart.

    
Nu är bara frågan... Vad ska jag läsa nu???

En annan bok som jag verkligen kan rekomendera och som jag började sommaren med är...

 

... säger bara läs den! Vilken man, vilket liv, vilken berättelse.
Underbar, underhållande, skrämmande, farsinerande!

Fammah!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar