tisdag 26 oktober 2010

Uppdraget slutfört

När jag skulle fylla 40 år så tog jag samtidigt min lärarexamen och det ville jag fira med nära och kära med en fest. Festen anordnade mina kära tjejer i livet, tjidtjie, åabpa jih mov iehtseles niejth. Till denna festen kom självklart mina fina studiekompisar (en var dock höggravid och kunde inte resa) men Lisa och Emma med respektive var på plats. (Pinglan var då med å planerade upptågen som sen utspelades på festen). Det jag utsattes för (var bara att gilla läget, har ju nämligen själv varit med på ett och annat upptåg för dessa fina tjejer, de är iaf fina när de inte hittar på bus ;-)) , ja det jag utsattes för var att jag under Edvard Griegs "I bergakungen sal" (tror jag, det var iaf ett mkt stressigt musikstycke) skulle måla en tavla, bara med grundfärgerna, som skulle gestalta mig själv och vad jag tycker om. Det iförd en gul regnjacka inför publik på tid. Pust!






Man kan tycka att det var nog med det, men inte då... Sen skulle alla inbjudna gäster få bjuda på tavlan i form av upplevelser under någon timme och sen skulle jag välja vilket erbjudande som jag tyckte skulle ersätta tavlan. Erbjudandena var otrolig på många vis, allt från erbjudanden i natura, till resor, middagar arbeten och tjänster. Det erjudande som tillslut, efter noga övervägande, vann var syjuntans.
Så nu till alla er som undrat vad som hände med det??? Jo, uppdraget är slutfört och jag kunde inte valt ngt bättre, för upplevelsen var oslagbar, och jag visste nog vad jag valde oxå, för dessa damer kan man lita på att de håller vad de lovar. Så nu hänge tavlan (inte världens snyggaste, man kan ju hoppas man blir känd å de kan sälja den dyrt ngn gång i framtiden) på samegården i mitt kära Mittådalen.
Tack till de som fixade min fest, tack till tjejerna som hittade på tävlingen och tack syjuntans styrelse för en underbar helg. Ni hade rätt, jag skulle få vara med om ngt som jag sent skulle glömma....
Alltså!!! Uppdraget utfört!
Fammah gaajhkh dovnesh

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar