måndag 18 januari 2010

En frökens vardag

Har jag sagt att jag har världens bästa jobb ;-) !?
Inte!?
Hehe! Jag vet att jag tjatar om det hela tiden, men jag tror det var ett tag sen nu. Men det jag bara vill säga med det är att det är en himla tur att jag har ett jobb som jag trivs på så himla bra när man spenderar så mkt av sin tid där...Har nog aldrig jobbat så mkt tror jag...kan iofs oxå bero på att jag har många andra jobb oxå som kräver sitt (har inte riktigt vågat räkna ut hur mnga % tjänst jag har nu sammanlagt, är lika bra att inte veta riktigt för då kanske man brakar ihop av bara förvåning, det är över 100% iaf) Som idag tex...for hemmifrån halv 8 och kom hem 13 timmar senare. Alla dagar är ju inte som denna (som tur är) men jag känner ändå att jag inte är helt utkörd, å det är nog för att jag trivs så bra och även för att jag får uppskattning för det jag gör och den jag är på mitt jobb. Alltså, en vanlig dag i ensamma mammans liv kan se ut som denna....
  • 6.20 uppstigning, dusch, packa väskan och frukost (samtidigt samtala med dottern om dagen och dess projekt)
  • 7.30 buss till jobb
  • 8.00-11.40 mogonsamling, förbereda lektioner, lektioner
  • lunch och rastvärd
  • 12.30 - 14.00 lektioner
  • 14.00-17.00 arbetslasmöte
  • planering, kopiering och snabb middag
  • 18.00-20.00 kvällskonferans
  • 20.30 hemfärd
  • gå med sopor (som börjar lukta illa)
  • kolla posten, fika med dottern, mata fiskar
  • ta reda på tvätten (samtidigt som jag ser på idrottsgalan och gråter en skvätt)
  • prata med mamma i telefon (för att förbereda att jag tänkt komma till helgen)
  • förbereda morgondagens lektioner
  • 24.00 fixa mat till sonens matlåda och diska

Japp, så var den dagen till ända....sov gott folkens.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar