onsdag 24 mars 2010

Kalas på humlebacken

Idag var vi bjudna på födelsedagsmiddag å kalas hemma hos familjen Lundstedt/Andersson. Det var lilla fröken i huset som blev stor tjej...tonåring...och då var det stort kalas med många gäster. Från alla håll kom det gäster ...tror vi var 15 st som mest. Det var kyckling i wiskeysås, ris och sallad till varmrätt och marängswiss till efterrätt. Även sonen var med på denna tillställning, men han tog bilen innan jag var beredd att åka hem så jag fick ta en promenad hem...å det var väll tur med allt det goda som man stoppat i sig i kväll. Såååå trevligt att träffa alla och så kul att få umgås så här mitt i veckan. Man kan tro att det var på 50 års firande man var och 50...jag menar 13 åringen hade även ett presentbord dagen till ära. Av mig (läs oss) som alltid tycker att en bok är en bra present och att man aldrig kan få för många böcker, gav tonåringen ett presentkort på akademibokhandeln, så hon iaf kan välja själv vilken bok hon vill ha.

Mår gott i själen efter att fått umgås, äta och vara med å firat en nybliven tonåring. Tänk...nu har jag och min vän inga små barn längre. Det är häftigt att se när man följts åt hela deras liv.



Laahkoe biejjiene Eila!
...å tack Anna för en supergod middag!

1 kommentar: