lördag 13 mars 2010

Bilproblem

Jag har märkt en sak som jag tycker är mkt konstigt, det är som att detta fenomen infinner sig HELA tiden. Just som jag får in en extra slant och känner att NU VÄNDER DET, NU ÄR JAG PÅ VÄG UPPÅT, NU KAN JAG UNNA MIG NGT EXTRA FINT, LYXIGT, TREVLIGT... så händer det... Det går alltid sönder något, eller det kommer någon extra räkning eller så saknar barnen något (fast dom saknar förståss saker hela tiden) men jag brukar oxå tycka det är kul att kunna unna mina duktiga barn något extra fint eller lyxigt för dom klagar aldrig och de vet att en ensamstående mor aldrig har något extra så de förväntar sig aldrig ngt extra av mig och då är det en glädje att kunna ge dom något just för att de är så otroligt förstående och accepterande. MEN INTE!!!
Igår var jag och besiktade bilden och länge såg det ut att gå fint (och det hade jag förväntat mig efter en service på 5000:- för 2 veckor sen) MEN SÅ.... upptäckte dom att i mitt ena däck var det lite luft och även stora sprickor i gummit...och det var ju bra att dom upptäckte det så jag inte helt plötsligt råkar ut för en trafikolycka pga däcket exploderar eller får punka. Dom bad mig iaf bara att åka till närmsta däckfirma och fixa det utan att behöva återkomma så det var ju snällt. När jag nu (duktigt nog för att vara jag) direkt for till närmsta däckfirma så visar det sig att mina däck är på G att spricka allihop...det innebär att vi fick beställa 4 nya VINTERDÄCK (eftersom jag inte åkt klart på vintervägar än) 5000:- Är det inte helt otroligt att jag måste lägga 10000:- på bilen när jag inte ens har råd att serva mig själv. mkt irriterad och frustrerad (fast ändå glad att detta upptäcktes och blir åtgärdat innan påsk) så tog jag och for till närmsta frissa, tänkte...nä nu får det väll ändå vara nog, jag har inte fixat mitt hår på 1,5 år, å ska bilen bli snygg och hel så ska väll ändå ägaren till bilen inte se sämre ut...så nu ska jag om 1 vecka till frissan för första gången på åratal, nu med risk att hårbesiktiningen oxå blir utdömd och får en tvåa med krav på ombesiktning inom en månad...men nu tusan ska jag oxå få ut ngt av allt slit och för att jag lyckts sälja lite konst inte bara bil, hem och barn. Nu har jag fått nog, å har jag inte tid och råd att sköta mig själv så att jag helt hamnar i totalt förfall så ska jag iaf vara snygg i håret. Jag ska även lägga till att efter jag nöjt kommit ut från frissan med en klipptid bokad så for jag på systemet och köpte mig en flaska vin...vad är väll 50:- när man just fått veta att man snart ska ut med 5000:- ??? En droppe i havet.
Just ja...jag måste fixa ett bromsljus och halvljuset oxå...men det har jag oxå bokat in redan...lätt som en plätt ;-) Sen är jag black, så det är bara att ta nya tag, bita ihop och jobba som ett as även i fortsättningen, tur man har flerdubbla jobb. Det är iaf så att alltid när jag behöver så kommer det in en exra slant, och även om de alltid får gå till tråkiga saker så hjälper det mig att överleva iaf. och nu ska jag få bli lite snygg oxå...de e inte illa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar