lördag 27 mars 2010

Borta bra men hemma bäst

Ja jag törs faktiskt erkänna att jag kan tycka det är skönt när mina barn åker iväg en sväng (läs, en sväng Angelica...inte 2 år). Helst när man vet att dom oxå tycker det är skönt att åka ifrån mig ett tag.

När man lever så nära och uppi varann som man gör när man är ensamstående mor/barn, så tror jag att man kan behöva semester från varann mellan varven. Det är nyttigt att få sakna och bra att få distans och förstå att uppskatta varann än mer. Det har faktiskt varit skönt att ha lillpigan borta den här veckan, inga tider att passa, träningar att skjutsa till och några lektioner mindre blev det oxå. När de sen kommer hem så är det så otroligt skönt att ha dom hemma igen, när man får hålla dom i sin famn och andas in deras närhet och doft som jag håller så kär...då är jag hel igen. (och ett plus när man känner att även om de haft det så bra som de bara kan ha...så känner man deras kärlek och att de tycker det är skönt att komma hem till tjidtjie).

Eatsam mov maanah!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar