torsdag 12 april 2012

Påskfirande

Jag har varti på påskfirande hemma i fjällvärlden. Det blev inte riktigt som jag tänkt mig och detta stog att läsa i ÖPn i tisdags.

Akut sjuk kvinna fjällräddades
En kvinna med svåra magsmärtor i en stuga på Flatruet mellan Ljungdalen och Mittådalen blev på söndagsmorgonen undsatt av fjällräddare.


Det var vid 06-tiden som larmet kom om kvinnan som drabbats av akuta magsmärtor.
Samtidigt som helikopter från Östersund skickades iväg så larmades även fjällräddare, eftersom det var så dåligt väder.
Mycket riktigt kunde inte helikoptern landa. Kvinnan kördes av fjällräddare till närmast farbara väg där hon lyftes in i en väntande ambulans och kördes till sjukhuset i Östersund

Ja så kan det gå om man inte sköter sig. Nu är jag dock relativt återställd och har tagit mig ner från Stentjärnarna. Är hemma hos mannen å tar hand om hans son idag när han jobbar. Medans så målar jag lite och för en liten stund sen hade vi picknick på altanen för idag har solen skinit.

Annars började påsken bra med lite påskmaskerad på skolan. En katt kan man behöva om man ska åka till Blåkulla.


Sen lite fiske i Stentjärnarna...



...och skoterturer.


...å dah tjaebpies bovtsh leah båeteme.
Som sagt, jag lever! Å har mått gott stor del av påsken iaf.
 Fammah!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar