lördag 28 april 2012

Flytt

Ja då har jag sovit för sista gången i det som varit mitt hem i 8 år.
Har lite sepparationsångest och måste få skriva av mig lite. Vaknade kl 6.00 prick i morse och har sedan dess flängt runt för att packa allt de där sista ni vet (ni som flyttat och tömt en hel bostad) det där sista som aldrig tar slut. Ska alldeles snart väcka lillpigan (som bott här nästan halva sitt liv), och vi ska ha en sista frukost tillsammans i denna lägenheten. Känns faktiskt enormt konstigt just nu. Får lite samma känsla som sist jag flyttade... hur gick det här till, vad har jag gjort och gör jag rätt. Fast den här gången vet jag att jag gör helt rätt, att det är dags att åka vidare, att det är dags för en ny fas i mitt liv. Jag är nomad i blod och hjärta och man ska visst då inte stanna för länge på en och samma plats. Kommer jag någonsin hitta hem eller är det som det står på ett kort som jag har på kylskåpet (nu nerpackad såklart.
Mitt hem är där mina skor är...

Nu frukost och sen kommer flyttbilen och all flytthjälp...

Detta kan vara det sista inläget från den här lägenheten.

Tack för alla dessa år hälsingårdsvägen 30a. Nästa gång vi är här är det på besök hos den andra familjen Renhuvud på denna adress.

Fammah!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar