söndag 30 maj 2010

Morsdag

-Ja vad gjorde du på din morsdag då?
- Jag, jo jag sov länge...sen gick jag upp och lagade mig lite frukost (fanns nästan inget i kylen, så det blev lite yogurt och en hårdbrödsmacka), sen har jag städat på balkongen och i köket, tvättat en massa kläder (mest åt barna), vikit tvätt, lagat mat till pigan som stannade till 10 min( hon behövde äta lite innan hon for vidare till arlanda), skrivit ihop en studentinbjudan, lagade sen middag åt de andra 2 som kom hem från storsätern och som oxå bara hade tid att slänga i sig maten innan de drog vidare med kompisar, sen var jag ut och gick en sväng med åabpa och sen var jag och veckohandlade. Ja, det var nog det!

Men jag är inte bitter... nej då, har ju fått 3 pussar och en plockad bukett blommor. Vi mammor behöver inte så mkt uppskattning, vi vet ju att barnen älskar oss, bara vi lagar mat, tvättar kläder, bistår med pengar och skjutsar när det behövs. Tur bara att den här överskattade, jippodagen är över så jag kan gå å lägga mig nu. ;-) Kom att tänka på en gamal sång...

Jasså, säger du det, du kan inte komma från,
du tog fel på vilken dag det var...
-nej det gör ingenting, om det är nått bara ring,
för jag finns ju här var dag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar