torsdag 20 maj 2010

Fortfarande inga ord...

Som ni märker så kommer inte orden tillbaka till mig...har jag förlorat dem för gott? å jag som ville bli författare :-(
Jag får nog hitta andra sätt att uttrycka mig med än med ord...jag har ju iofs alltid haft lättare att uttrycka mig med bilder, så det är kanske det jag ska fokusera på. Det värsta är att jag inte kan företa mig med ngt nu för tiden, pennor, block, penslar och lera ligger där och bara väntar. Men idag när jag var på konstutställning och skaparverkstad med mina elever så började det kittla inombords...jag kände en liten spira av skapandelust, lite kli i fingrarna. Jag hoppas det blommar ut nu, som försommaren som explotionsartat blommat ut här i Falun. Eller att det slår till som den blixt som slog till med dunder och brak på eftermiddagen och att det ska forsa ur mig som det skyfall som föll från himlen. Jag vill att lusten och behovet ska svämma över och flöda ur mig som vårfloderna och att dammar av inre förstoppning ska brista. Det finns inga ord för det som vi är med om så jag hoppas på bilder och uttryck som ska förlösas ur mig.
Fammah <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar