onsdag 14 oktober 2009

Som om man inte hade nog...

...näpp! Jag vill jobba mer... det beror inte på att ekonomin inte går ihop eller att jag har för lite att göra eller att jag älskar att vara trött...näpp, bara ren lusta!!!





Jag har alltså blivit erbjuden att gå upp i tjänst, och vad gör man?! Har man klagat på ekonomin å de dyker upp en möjlighet att höjja den (om än lite) så är det bara att sluta klaga och börja jobba mer. Så; nästa vecka går jag upp till 80% på skolan. De andra % får jag tränga ihop än mer. Det går, bara man vill, allt går bara man vill, allt handlar om vilja.





Se bara på min son som helt plötsligt kliver upp före 7 när han har sovmorgon för att övningsköra, som sitter frivilligt och pluggar på ledig tid efter skolan och som följer med sin mor på alla möjliga uppdrag som att handla bara för att få ett körkort... halkbana och riskutbildn. avklarad, och jag tror minsan att det är teoriprov på G snart... Alltså, det handlar om viljan och motivation.





Var dessutom på en mkt inspirerande föreläsning idag om att följa sina drömmar och våga satsa på det man vill. Allt går, men det kräver engagemang, mod och drömmar. Våga dröm och drömmen kan bli sann, och sen är det ju så att man måste våga reducera sina drömmar och förändra dem efter vägen,när man når en dröm är det bara att drömma vidare och vidga sina drömmar. Ni ska få se!!! Jag drömmer vidare...





Fammah gaajhkh dovnesh!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar