torsdag 22 oktober 2009

Marika

Min fina, underbara, duktiga, goa, snälla, kärleksfulla dotter har namnsdag idag.
När denna unge föddes så föddes en ängel in i mitt liv. Jag vet ingen goare, finare, kärleksfullare än vad hon är. När hon föddes lärde jag mig att älska villkorslöst, att inte ta ngt för givet, att man ska vara tacksam för varje dag man får, att ju mer kärlek man ger desto mer kärlek får man. Hon har det finaste hjärta man kan tänka sig. När hon var bara 1 månad var hon nära att dö, och jag är evigt tacksam för att jag vaknade i tid och att hon fick vård så haon finns hos oss än idag. Men från den dagen försöker jag alltid tänka på att vara tacksam för det jag har. Att det är människorna kring mig som betyder mest, att ofta tala om för mina barn att jag älskar dom, och att en av de saker jag försöker hålla är att aldrig vara arg eller ledsen på dom länge och vikten av att kunna säga förlåt eller att finnas där när de behöver mig. Men även att ha tålamod, förlåtelse, ödmjukhet och förståelse. Konsten att kunna vänta på att dom kommer till mig när de behöver. Jag vet direkt när det är något, men har lärt mig att lida och vänta i tystnad tills de är mogen. Jag älskar er så mkt mina fina barn. Jag har verkligen de finaste barn man kan tänka sig.
Så grattis på namnsdagen älskade ungen min.
MARIKA mov iehtseles

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar