fredag 10 juli 2009

Fjällrapport

Är ner en sväng från fjällen. Har skjutsat ner min kära mor som ska på bruksdagarna i morn och sälja kött samt lite allster åt mig hoppas jag.

Idag sållde jag ändå 4 småtavlor i min fjällstuga till en besökare. En otrolig händelse med tanke på att det är 8 km till närmsta bilväg.

Annars så har vi märkt lite kalvar, men de två sista dagarna har det varit vila p.g.a regn, regn och åter regn.

Vi har även i år haft en olycka i familjen, och som vanligt är det sonen i huset som stått för den. Man kan skriva lätt om den nu så här i efterhand, men han hade en otrolig änglavakt. Volltade med 6 hjulingen i går och kom lindrigt undan med ett skrubbsår och ett brutet lillfinger. Med tanke på att ca 400 kg hjuling snurrade runt ett varv och landade med hjulen på varsin sida om sig så kan man verkligen tala om beskydd.

Jag vill oxå passa på att grattulera världens bästa vän som fyller år idag. Hon är allt vad man önskar av en vän och hon vet ALLT om mig och trots det så är hon min vän ;-)
Stort GRATTIS kära, älskade ANNA. Som vanligt så är jag till fjälls när du fyller, men i år har jag inte glömt, och jag har tänkt på dig hela dan. Vi får ta igen firandet när jag kommer tillbaka till Falun. Å den här gången ska vi fira med att gå ut tycker jag.

Nu ska jag hjälpa mor med att prissätta kött och andra varor. men nu vet ni att jag lever och att jag lever väl. Kan inte annat mitt egna paradis.











Fammah gaajhkh dovnesh

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar