söndag 31 maj 2009

Mors dag

Som mor själv så får man en större och sannare förståelse och beundran för sin egen mor.

Min mor är nog den tålmodigaste, lugnaste och snällaste människa jag känner. Jag beundrar hennes tålamod med allt och alla, inte minst med de män hon har att tampas med i det liv som är att leva i en sameby, jag beundra hennes lugn även när stormar kring henne och trots att vi inte alltid uttrycker vad hon betyder för oss, jag beundrar hennes ork och tillfreddställelse med det liv hon lever, jag beundrar henne för att familjen alltid kommer först. Det är hon som får mig att veta att även om ingen säger att dom uppskattar det jag gör så vet jag att de gör det. Det är hon som lärt mig vad det är att vara mor. Hon är min klippa och min trygghet i livet och jag vet att hon gör allt för mig om jag behöver och ber om det.


Älskade tjidtjie, älskar dig mer än jag troligen säger. Men du är allt jag vill vara, utan dig skulle jag inte vara där jag är idag.


Fammah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar